نوشته هام

آخرین مطالب
  • ۲۶ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۶:۲۵ مرسی

ته اعتقادات

سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۰۴:۵۸ ب.ظ
تو محل کارم محرم به دیوار پارچه مشکی زدند دیروز رئیسمون به مهمونش میگفت ما اینا رو براساس باور قلبیمون زدیم و الا عرقمون رو میخوریم اهل نماز هم نیستیم.
۰۲/۰۵/۲۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
اقای ‌ میم

نظرات  (۴)

باور قلبی کدومه؟

تظاهر.

ظاهر فریبی.

عوام فریبی.

بازی با جهالت مردم.

تدلیس

فریب

اونم به اسم ایمان و اعتقادات.

بینوا اهلبیت علیهم السلام.


+ البته از جهتی هم راس میگن.

باور قلبی،

منتها قلبهای مریض.

فی قلوبهم مرض

پاسخ:
راحت نمیشه آدم ها رو قضاوت کرد
قبلا با یه بنده خدای دیگه هم در این مورد بحث کرده بودم
مدیرمون آدمیه که یه سری اعتقادات رو داره ولی دچار فقر فکریه
مثلا این پارچه ها رو برای مهمون نمیزنه و اتفاقا خیلی رو هم بازی میکنه که برمیگرده به مهمونش میگه من اهل نماز نیستم یا اهل نجسی خوردنم
تو این سه سالی که اینجا بودم متوجه شدم که دچار فقر فکریه 
مثلا مالیات نمیده چون اعتقاد داره سر دولت کلاه بذاری اشکالی نداره ولی حقوقی که با کارمنداش طی کرده رو همیشه تا پایان سال تسویه میکنه چون معتقده نباید سر مردم رو کلاه گذاشت
به نظرم باید بین کسانی که فقر فکری دارن و اون هایی که عامدانه و با علم و دانش اهل خلاف هستند تفاوت قائل بشیم. بله اونی که علم داره به یه عملی و انجامش میده قلبش مریضه
این رو هم در نظر بگیرید که هر کسی بالاخره ته دلش یه اعتقاداتی داره صفر و صدی نیست که.

حالا فقر فکری قبول.

ولی این هُرهُری مذهب بودن هم خوب نیست.

طرف بی نمازه و اهل نجاست ( به قول خودش؛ خوبه قبولم داره که اهل نجاسته ) اونوقت واقعاً چطور راضی میشه دست به اسم امام بزنه؟

 

فقر فکری دارند؟ خب چاره داره. درمان کنند.

تا کی باید توی فقر فکری باشند؟

 

امثال اینها هم قلبشون مریضه که توی دلشون یچیزند و در ظاهر جور دیگه ای هستند.

بنظرم تأیید اینجور افراد اصلا توجیهی نداره.

امیدوارم موفق به توبه بشن.

و غفران و مغفرت الهی هم شامل حالشون بشه.

 

بله همه به خدا اعتقاد دارن.

همه فطرت دارن.

ته دلشون یچیزی هست. 

ولی این نحوه عملکرد هم صحیح نیست.

پاسخ:
مدیر ما دیپلم ردیه یعنی سواد و تحصیلات انچنانی نداره ولی در حد فهم خودش اعتقاد داره
من و شما میفهمیم تو هر حالتی نمیشه دست به اسم امام زد ولی خب از اون نمیشه انتظار داشت
کسی هم که فقر فکری داره خودش متوجه نمیشه که دچار فقر فکریه
حقیقتش منم جای خدا نیستم که بگم مغفرت الهی شامل حالشون میشه یا نه ممکنه اون دنیا خدا به اون بگه تو در حد فهم خودت عمل خیر داشتی و میری بهشت ولی یقه من رو بگیره و بگه تو علم بیشتری داشتی ولی عملت کم بوده
رفتارهای مدیرمون مورد تایید من نیست و منم بیشتر از هر کسی دارم اذیت میشم حتی خیلی رفتارهای بدتر از این داره که من اینجا ننوشتم ولی نمیشه ازش انتظاری داشت فهمش در همین حده
خدا عاقبت هممون رو ختم به خیر کنه.

یاد حکایتی افتادم که چند وقت پیش خونده بودم؛

دقیق در خاطرم نیست.

در مورد جوانی بود که توی کارگاهی مشغول به کار میشه؛ یه روز میاد می بینه بساط عرق خوری راه انداخته بودند. همونجا کارشو ول می کنه و میره.

مدیر کارگاه میاد می بینه نیستش، سراغشو می گیره؛ میگن فلانی به این خاطر رفت.

همونجا به لطف الهی مدیر متنبه میشه؛ میره هرجوری شده اون جوان رو پیدا می کنه و برش می گردونه و از اون زمان به بعد دیگه دست به نجاست نمی زنه.

این اثر تقوای خالص هست.

و خدا هم جزای خیر عنایت می کنه.

اون جوان انقدر ارتقا یافت که شد مدیر کارگاه.

مدیر هم بهش گفته بود تو از من برازنده تری برای این کار.

إن الله مع المتقین

خدا به همه مون ازین توفیقات عنایت کنه.

پاسخ:
یعنی میخواید بگید کارم رو ول کنم تا مدیرمون متنبه بشه؟

قصد خاصی نداشتم.

یادش افتادم، نقل کردم.

پاسخ:
آهان 
خدا عاقبت هممون رو ختم به خیر کنه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی